Peter, please answer .

Wednesday, September 22, 2010 - Posted by NusrahYusuf at 4:30 AM
INTRO : WHAT IS A VIRTUAL TAROT ?


Salam all's,


Korang tau tak apa itu " Virtual Tarot " ?
‘the virtual tarot thing is just a gag, what you do is put a . (period) in the petition and write the answer, then actually ask it and it will say your answer’


Hah sebegitulah maksud nye .
virtual tarot ni mengikut pandangan aku,
ia asalnya merupakan sebuah kad yang bernyawa dan mempunyai gambar yang boleh dikatakan agak menyeramkan la gak .
Contohnya seperti dalam rajah berikut :




Dalam pandangan aku jugak ,
Kad tarot ni biasanya akan dimainkan oleh beberapa orang .
Dan kad berikut akan bernyawa dan menjawab setiap soalan yang diberi oleh pemain-pemain berikut.
Ala tak kan korang tak tau, 
dalam filem-filem seram kan selalu buat cerita sebegini.
nanti dah syok main, datanglah effect seramnya, hantu muncul lah, cekik pemain tu la pe lah.
haha faham sendiri la kan.
tapi aku suka tengok cerita seram macam tu.
best !!! sure tutup muka nye . ngahaha.


Tapi, apa yang nak aku bagitau sekarang,
bukanla aku nak main permainan macam ni.
Bukan nak mengajak join ke pe,
Akan tetapinya, hari ini time aku kerja,
time betul-betul tak ada kerja,
aku pon merajinkan diri melayan internet dan online facebook.
Entah tiba-tiba tengah melayan Mr.Google,
aku terperasan satu laman web yang bertuliskan/bertajukkan,
" PETER ANSWER ".
Disebabkan aku berminat nak tau,
aku clickla untuk masuk ke halaman web berikut.




So, bila aku dah baca dan selidik-selidik pasal web ni,
barulah aku faham,
die suruh kita tanya pape soalan,
dan peter akan menjawabnya.
Soalan yang first2 aku tanya,
cam bodoh jugak,




Haha, cam sengal kan soalan?
tau tak peter jawab apa?
" i will not answer for this question because u don't believe me."
Bodoh ke pe peter ni,
Kot ye pon , baru first time kot aku main game ni,
nak trust kat die pon tungu la lama sikit.
mana tau nanti trus tergoda and terpikat kat aku.
wakaakkaaa.
tapi, cam best lak bertanya die.
berpusu-pusu soalan aku tanya ,
tapi peter ni kadang-kadang menyakitkan hati gak.
kalau die dah malas layan tu, 
die tak kan jawab soalan kiter.
tired la, answer later la, pe la.
Ada gak aku maki peter tu.
hahhaa.
Tapi, mustahil la peter tu hantu ke pe ke.
sepanjang aku tanya die, xda langsung jwpan yang betul2 menyeramkan aku.
TAK LOGIK ! ngahaha.
Kalau korang berminat nak tanya die.
Gi la cari peter tu! haaha.


***********************************

RUANGAN LUAHAN RASA

My bestfriend :

Buat masa sekarang,
kawan saya tu ada masalah,
masalah yang buat die sedih dan menangis.
kesian dekat die.
mujur saya tahu masalah die tu.
sebagai kawan,
saya menasihati die apa yang patut.
saya suruh die bersabar.
saya suruh die kuat semangat.
saya suruh die banyak2 kan berdoa.
tapi die tetap bersedih dan muram.
die tak lalu makan.
die tak cukup tidur.
tapi apa je yang saya mampu nak tolong.
die dekat universiti,
saya di rumah,
muka die menangis pon saya tak dapat tengok.
apatah lagi nak pujuk dan teman die di sisi.
apa yang mampu saya buat,
hanya mesej,call,dan berdoa sahaja.
Harap2 masalah die cepat berlalu 
dan die kembali ceria seperti dulu.

sekian,
BoOgieBoOgie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...