Praktikal & Puasa :D

Tuesday, August 10, 2010 - Posted by NusrahYusuf at 4:43 AM
INTRO : EMSB COMPANY & BULAN RAMADHAN

Salam all'z ,

Sudah lama sungguh aku tak berupdate di blog ini . Nampaknya sekarang , masa tak mengizinkan dan turut juga tak menentu . Ok , tak apa , aku ringkaskan story sajalah .
HAHAHA .

Hari ini sahaja , aku dah masuk hari kedua aku praktikal . Wahh , agak tercabar la jugak kerja di syarikat yang aku dapat ni . Tapi , not bad , bolehlah dikatakan seronok kerja di situ . Untuk maklumat lanjut , korang boleh layari laman web syarikat ini :
http://www.emsb.com.my/

Syarikat ni bernama , Ekral Mega (M) Sdn. Bhd. . Ianya merupakan sebuah syarikat yang menjual dan repair barangan elektronik perkapalan, sistem radio dari perkapalan dan sebagainya . Ianya lebih kepada teknikal dan elektronik. Tapi aku praktikal di situ bukanlah untuk bahgian teknikal, tapi bahagian pengurusan, pemasaran dan juga akaun. Wow, next week aku dah boleh start kursus di syarikat tersebut . Walaupoun baru sahaja 2 hari aku di syarikat ini, agak riuh dan kecoh dengan perbincangan diorang pasal bisnes berikut . Aku, agak kebluran la jugak . Mujur minggu ni aku setakat membantu apa yang patut sahaja . Tapi aku harus la jugak berwaspada , dengar, dan lihat apa yang pekerja-pekerja diorang bbincangkan . Sebab selepas ini , aku akan mengalami situasi berikut . Sekiranya kerja-kerja aku perfect,berkemahiran, kemungkinan jugak aku akan diambil untuk menjadi pekerja tetap syarikat tersebut . whoa!! itu sudah bagus !!! :)
Hari ini, lebih banyak kerja aku buat berbanding pada hari semalam . Hari ni aku dapat follow seorang kakak bahagian teknikal untuk melawat kilang MTU SERVICE untuk menghantar barang yang sudah siap di repair .KIlang tu, besarnyeee. pekerja die pon sempoiii~haha . Tujuan aku untuk follow kakak tu, supaya aku dapat pengetahuan dalam sistem penjualan, repairing,dan cara-cara bertemu client di kilang tersebut serta cara-cara untuk testing produk tersebut. Tapi sygnye,aku xdpt tgk mcm mana nak test brg tersebut coz salah sorang dari client diorang ade meeting. so, aku xtau lg cam ne caranya. but great , aku dah jadi pelawat kilang . yes !! i love my job ! xoxo . Dan di waktu petang, aku membantu untuk menaip kertas-kertas yang berkaitan dengan TNB( TENAGA NASIONAL BERHAD ) . Aku tak tau berkaitan ngan pe benda,tapi aku hanya mengikut arahan. hahah.


LOGO SYARIKAT

Selesai pasal praktikal aku, dan sekarang aku nak bagitau, yang esok, Dah sampainye waktu berbuka puasa. eh apa pulak? bukanlahh.. esok adalah hari pertama kita menyambut bulan ramadhan .!! waaaaa, best bercampur dengan penat. hahaha..
dengan ini,wahai anda-anda sekalian, sama-samalah kita mengamalkan amalan wajib ini iaitu berpuasa di bulan ramadhan .

P/S : PADA GURLS YANG X DAPAT PUASA TU,JGN LUPA GANTI YEK NEXT YEAR . PADA BOYS,KORANG KENA FULL PUASA K. JANGAN NAK NGADA-NGADA . LALALAAA.

sekian,
BoOgieBoOgie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...