Oh Merdeka .

Tuesday, August 31, 2010 - Posted by NusrahYusuf at 8:27 AM
INTRO : MERDEKA ALA KADAR JE .

Hey Hey .
Salam anda semua .

Tup ! Tup ! Tup !
Sudah menjelang 31August . Wah , dah Merdeka dah Malaysia yang ke.. 
Eh, keberapa ek ? 
Alahai , tak kan la nak lupa pulak ek . Hihi .
Yang ke 53 la ...
Kalau korang tak tau , korang bukan Anak Malaysia !! 

Hmm , Merdeka tahun ni nak dekat-dekat dengan Hari Raya .
So, bagi aku semangat merdeka kurang lah sebab aku fikir nak Raya cepat je.
Hahaha . Jadi , Semangat Raya lg Penting ke , atau Semangat Merdeka lagi penting ?
Sebelum sampainye detik pukul 12 semalam , aku bukannye nak tunggu pun .
Lagi aku tidur dibuai mimpi indah adalah .Dasyat aku kan ?
Ala , letihla . Bukan tak nak tunggu pun , dah mata ni suruh tidur , aku tidurlah .
Tapi yang aku sakit hati sangat , walaupun merdeka tahun ni tak semeriah sangat ,
aku punyalah yakin bahawasanya tak ada lagi kedengaran bunyi motor dari mat rempit ke, motor yang Awie bawak tu ke , pape je lah . 
Rupanya masih wujud lagi bunyi bising-bising itu .
alahai , nak tidur pon susah . 
Bunyi mercun tak seberapa , orang yang bawak motor pulak yang melebih-lebih .
Xcited betul lahhh. 

Pada Keesokan harinye ,
iaitu hari ini di tanggal 31 August ,
Pagi aku bangun je dari tidur , Mak aku cakap nak jalan-jalan ipoh .
Emm aku fikir , maybe die nak shopping pape yang patut la tu .
Bg aku , nak ikut ke tak ?
Cam malas pun ada , dahla puasa , sure tak larat .
So punyalah banyak kali mak aku cakap nak ikut ke tak . Aku diam je . huhu.
Ayah aku lak , kalau boleh sume biar ikut , senang nak buka puasa sekali ,
disebabkan ketidakpastian aku , dorang pon cam nak tak nak je pergi .
emm serba salah pulak , macam diorang nak sangat aku ikut .
Al maklumlah , hari kemerdekaan la kan , so aku pun berkata yang aku nakpergi .
Jalan punya jalan , sampai lah destinasi kami ke Jusco ipoh itu .
Mak oiii !!! Ramainya orang .!! sesak sungguh !!
Ni yang aku lemah sangat-sangat , kalau shopping time musim perayaan yang ramai sangat org .
Wat aku pening kepala je time bulan puasa ni . adoyy .
Nak tak nak , layan je laaa.
Yang bengang tu , Orang cina yang ramai . Macam diorang lak nak raya kan?
yang kat Mcd , kat KFC , kat Pizza Hut , sume-sume lah ,sumenye cina sedap je makan di depan orang-orang melayu ni . Grrrr , wat aku terliur je... huhu.
Disebabkan ramai orang gak lah , mak aku shopping tak seberapa .
Dahla orang main langgar-langgar je , nak beli pape pon tak boleh fokus.
so , shopping ala kadar je la mak aku tu . huhu. ciann .

Destinasi seterusnya ,
Ke bazar ramadhan kat area stadium ipoh .
Wahh , cam best je bazar kat ctu .
Setelah selesai je membeli juadah untuk berbuka nanti , terus ayah aku gerak ke Lumut .
Tujuan beliau ke Lumut adalah nak berkelah tepi laut berbuka puasa di situ .
Patutlah tak mau balik dulu aku tanya sebelum tu .
Pape je la , aku ikut je lah parent aku tu . hihi.
Sampai-sampai je kat Lumut , wahh ade jugak ek 1 family ni berkelah juga , ahhaha.
so kami pun turut serta menyemak berkelah sekali di area situ. hehee.
Selesai azan berkumandang , pe lagi , makanlaaa . blurppp . sendawa kekenyangan . hihi.
Akhir sekali , balik sudahhhh.
Itu lah sambutan kemerdekaan aku sekeluarga dengan ala kadar je .
ngeeee .

Happy Independence day !!!!!!!

Sekian,
BoOgieBoOgie 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...